|
|||||||||||||||||||||||||||||
Kalendarium |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
Kalendarium • 1938 -wrzesień rozpoczęcie budowy nowego obiektu przedsiębiorstwa Lilpop, Rau i Loewenstein na przedmieściach Lublina, w którym przewidywano uruchomienie produkcji silników, tylnych mostów i układów kierowniczych; (wybuch wojny przekreślił te zamiary ) powstanie hali montażowej samochodów osobowych i ciężarowych- opartej na licencji amerykańskiego General Motors ( źródła podają także włoskiego FIATA). • 1948 - decyzja o powstaniu lubelskiej fabryki na kongresie Zjednoczeniowym PPS i PPR • 1950 - powstanie Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie. • 1951 -7 listopada powstają pierwsze pojazdy w lubelskiej fabryce • 1954 kwiecień - rozpoczęto produkcję • 1956 - oddano do użytku kuźnię • 1959 - uruchomienie produkcji samochodów Żuk. • 1959 - rozpoczęła się produkcja w wydziale kół i resorów • 1963 - we współpracy z czeskim przedsiębiorstwem AVIA rozpoczęto produkcję transporterów opancerzonych SKOT. • 1973 - włączenie do FSC Zakładów Samochodów Rolniczych z Antoninka (woj. Wielkopolskie) i praw do produkcji Tarpana. • 1973 - wzrost udziału FSC w krajowym rynku do 44,5% • 1980 - pracownicy FSC Lublin biorą udział w strajkach Lubelskiego Lipca. • 1993 - podpisano umowę z koncernem Peugeot, na mocy której rozpoczęto montaż w systemie SKD samochodów osobowych Peugeot 405. Rozpoczęto produkcję następcy samochodu Żuk, któremu nadano nazwę Lublin 33. • 1995 - po zmontowaniu 3 500 egzemplarzy samochodów Peugeot 405 zakończono współpracę z koncernem Peugeot. W czerwcu FSC Lublin podpisuje z przedsiębiorstwami Daewoo Corporation i Daewoo Heavy Industries Co. z Korei Południowej umowę joint-venture. W październiku zarejestrowano spółkę Daewoo Motor Polska Sp. z o.o., która kontynuowała produkcję samochodów Żuk i Lublin. Jednocześnie podjęto prace modernizacyjne samochodów Lublin. W grudniu spółka rozpoczęła montaż, w systemie SKD, koreańskich samochodów osobowych Daewoo Nexia. • 1996 - rozpoczęto montaż w systemie SKD samochodów AVIA i LDV, odkupiono od FSR Poznań prawo do przemysłowej produkcji samochodu Honker. • 1997 - uruchomiono produkcję samochodów Lublin w wersji furgon, rozpoczęto produkcję samochodu Lublin II oraz Honker, • 1998 - 13 lutego zakończono produkcję samochodów Żuk, w sumie wyprodukowano 587 500 samochodów. W pierwszym kwartale zakończono montaż samochodów Nexia, w sumie zmontowano 40 000 samochodów. Rozpoczęto w systemie SKD montaż samochodów osobowo-terenowych Musso i Korando. • 1999 - zakończono montaż samochodów AVIA i LDV, w sumie zmontowano 3 500 samochodów. Rozpoczęto produkcję samochodów Lublin 3. • 2001 - upadłość Daewoo Motor Polska Sp. z o.o. • 2002 - Wytwórnia Silników Wysokoprężnych ANDORIA S.A. z Andrychowa wydzierżawia infrastrukturę produkcyjną w zakresie wytwarzania samochodów, wznowiono produkcję samochodów Lublin i Honker. • 2003 - 22 września International Truck Alliance Limited z siedzibą w Londynie w Wielkiej Brytanii nabywa prawa dla transakcji i produkcji samochodów dostawczych, a w dniu 28 listopada powołuje i rejestruje INTRALL Polska Sp. z o.o. • 2004 - 1 stycznia wznowiono produkcję samochodów Lublin 3 i Honker. • 2005 - rozpoczęto sprzedaż samochodu Lublin 3Mi. • 2006 - 15 września na terenie zakładu odbyła się prapremiera nowego samochodu dostawczego „Lubo” • 2006 - w lutym powstaje nowy model samochodu terenowego Honker 2006. • 2006 - w kwietniu International Truck Alliance Ltd., właściciel INTRALL Polska Sp. z o.o. nabywa aktywa, prawa intelektualne i znak towarowy PRAGA Časlov oraz prawa sprzedaży i produkcji samochodów ciężarowych Praga. We wrześniu, na targach motoryzacyjnych Internationale Automobil Ausstellung 2006 w niemieckim mieście Hannowerze, Intrall Polska Sp. z o.o. prezentuje nowa rodzinę samochodów dostawczych LUBO zaprojektowaną i stworzoną przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Intrall Polska Sp. z o.o. |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||